Praktikumudfordring - idégenerering: 1. udkast

 PRAKTIKUM-NOTATET


Navn: Emilie Helsø
Arbejdsplads: SOSU H
Undervisningsfag/niveau: Dansk og engelsk niveau C

Praktikum-udfordringen. ”Den spidse”    

A)    Jeg vil gerne undersøge, hvordan jeg via digitale teknologier kan hjælpe mine elever til at fastholde deres brug af engelsk i løbet af deres praktikperiode.
B)    Jeg vil gerne undersøge, hvordan digitale teknologier kan hjælpe elever på individuelle forløb med at gennemføre deres uddannelse på den mest hensigtsmæssige måde, så eleverne (og undervisere?) har overblik over eget forløb, og føler sig sikre i processen.




”Den udfoldede beskrivelse”  Hvordan viser problematikken sig?
For hvem er den et problem?
Hvad er din interesse i at få den løst?

A)    Mine elever har et intensivt 5-dages forløb med engelskundervisning, der afsluttes med en skriftlig synopsis. Herefter skal eleverne i praktik i flere måneder, og beskæftiger sig som udgangspunkt ikke med det engelske sprog. Når eleverne kommer tilbage igen fra praktik, har de kun et par dage med undervisning, inden de skal til eksamen, og for mange er det problematisk i forhold til deres engelskkundskabsniveau, der efter min og elevernes egen vurdering, er på et lavere niveau end da de sidst havde engelsk på skemaet.
Jeg tænker derfor det er oplagt at kigge på muligheden for at lave et digitalt forløb/en digital platform, hvor eleverne i samspil med hinanden og evt. deres underviser, får vedligeholdt og anvendt deres engelskkundskaber.















Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - produkt

Online dag