PRAKTIKUM-NOTATET Navn: Emilie Helsø Arbejdsplads: SOSU H Undervisningsfag/niveau: Dansk og engelsk niveau C Praktikum-udfordringen. ”Den spidse” A) Jeg vil gerne undersøge, hvordan jeg via digitale teknologier kan hjælpe mine elever til at fastholde deres brug af engelsk i løbet af deres praktikperiode. B) Jeg vil gerne undersøge, hvordan digitale teknologier kan hjælpe elever på individuelle forløb med at gennemføre deres uddannelse på den mest hensigtsmæssige måde, så eleverne (og undervisere?) har overblik over eget forløb, og føler sig sikre i processen. ”Den udfoldede beskrivelse” Hvordan viser problematikken sig? For hvem er den et problem? Hvad er din interesse i at få den løst? A) Mine elever har et intensivt 5-dages forløb med engelskundervisning, der afsluttes med en skriftlig synopsis. Herefter skal eleverne i praktik i flere måneder, og beskæftiger sig som udgangspunkt ikke med det engelske sprog. Når eleverne
Tilrettelæggelsen af undervisningen Her lod jeg mig inspirere af den Edidaktiske overvejelsesmodel - særligt dens bud på socialkonstruktivistisk oplæg til undervisningens elementer i forhold til materialer og IT-værktøjer. Sidstnævnte var meget hands on, hvor jeg blev ledt hen til siden om konkrete E-læringsværktøjer udarbejdet af "Evidencenter". EVAs 7 bud på tiltag, der kan skabe større kvalitet i de digitale læringsforløb (primært de første 4) Hvilke teknologier har jeg valgt at bruge? Zoom Padlet Skoletube Telefonopkald Fremtidens engelskundervisning med brug af WEB 2.0 Hvordan kunne dette undervisningsforløb se ud fremadrettet, med (mere) brug af web 2.0? Remix kompetencer Wiki Digital dannelse?
Tak for idag - Emilie, hvordan linker du til os i et opslag?
SvarSlet