Spørgsmål til digital dannelse: Hvad, hvorfor og hvordan? Hvad? S. 25 om dannelse ” at kunne tænke og handle alment, se tingene fra den videst mulige horisont og ikke tænke og handle snæversynet, men kunne skifte perspektiv, decentrere sig selv, være vidende og tænke sammenhængende” ”Man opdager sin forbundenhed med alting, og at man i en vis forstand er (en del af) det hele. At kende sig selv bliver i sidste instans identisk med at kende det hele, som man er en del af ” EKH: Man kan ikke blive dannet i 2020 uden også at være digitalt dannet, og kunne forholde sig til den digitale verden. Og forholde: være kritisk, have kompetencer, reflektere over sine egne kompetencer. S. 26 ” I et digitalt dannelsesperspektiv drejer det sig dog ikke kun om at åbne døren til ’bøgernes verden’, men at åbne til alt det væsentligste, herunder både de største kulturprodukter, som stof, der i sin problematiske karakter kan virke dannende, når det bearbejdes kritisk i undervisningen.” EKH:
Tak for idag - Emilie, hvordan linker du til os i et opslag?
SvarSlet